
Kytara
Kytara došla své největší oblibě až v 19. století s rozvojem populární hudby. Tento nástroj a jeho předchůdci jsou ale mnohem starší a zmiňovány jsou již v bibli. V dnešní době se kytara používá v různých žánrech a je neodmyslitelnou složkou různorodých kapel a souborů. Akustickou i elektrickou kytaru vyučuje Jiří Dvořák a ve spodní části stránky se můžete podívat na koncepci výuky v jednotlivých ročnících.
UČITEL HRY NA KYTARU

jiří dvořák
TEL: +420 603 736 291
Email: jirka-dvorak@seznam.cz
Výuka: Akustická kytara, elektrická kytara, ukulele
Koncepce výuky hry na kytaru
- Individuální přístup
- bereme v úvahu osobnost člověka, míru hudebního talentu, respektujeme hudební vkus a cítění, snažíme se naslouchat potřebám žáků…
- Výuka začátečníků i pokročilejších
- od základů držení nástroje, kladení prstů, výběru trsátka, po přípravu, hru v kapele či práci ve studiu…
- Rock,blues,funk,country,
máme snahu reagovat na přání žáků a pomáhat s přípravou skladeb, které se jim aktuálně líbí. - Poradenství při výběru nástroje a příslušenství
- v dnešní nabídce není snadné se zorientovat, proto méně zkušeným pomáháme také v této oblasti…
- U žáků rozvíjíme :
- 1) TECHNIKU HRY, šikovnost prstů, tedy schopnost vyjádřit hudební myšlenku,
- 2) MYŠLENÍ, orientaci na hmatníku, v akordech, stupnicích a jejich struktuře, analyzujeme harmonii, riffy, sóla apod. a hledáme tak inspiraci z hudby, která je prověřená časem. A z toho vyplývá i za
- 3) – najít své SRDCE. Jinými slovy naučit se hrát s cítěním, feelingem, aby to bavilo nejenom hráče, ale i jejich posluchače.
1. ročník
- využívá základní návyky a dovednosti (ovládá držení nástroje a postavení rukou)
- popíše jednotlivé části nástroje
- základy hry pravé a levé ruky
- orientuje se na hmatníku do V. polohy
- orientuje se v jednoduchých hudebních útvarech i v zápisu v tabulatuře
- hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Debut)
- využívá hru jednodušších akordů
- naladí si nástroj podle ladičky
2. ročník
- synchronizaci pravé a levé ruky
- orientuje se na hmatníku do XII. polohy
- jednoduchá technická cvičení
- hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 1.)
- technicky zvládá základní prstoklady
- používá základní úhozy
- využívá akordy při doprovodech písní.
3. ročník
- průběžně zdokonaluje rytmické a tempové cítění
- prstoklady technikou barré
- správně střídá úhozy trsátkem nahoru a dolů při hře not čtvrťových a osminových
- hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 2.)
- koordinace levé a pravé ruky
- zvládá přechody trsátkem ze struny na strunu
- ročník
- pevné prstoklady durových stupnic
- harmonická stupnice dur/moll
- rozložení stupnic na hmatníku
- hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 3.)
- ovládá hru tlumením pravé dlaně tzv. palm mute
- samostatně nastuduje jednoduchou skladbu
- ročník
- zvládá hru melodických ozdob
- rozezná kvalitu tónu a úhozu
- používá sluchovou sebekontrolu
- ovládá různé technické prvky a techniky hry na nástroj
- rozšiřuje a obohacuje svůj repertoár
- profiluje se podle svého zájmu