Kytara
d

Kytara

Kytara došla své největší oblibě až v 19. století s rozvojem populární hudby. Tento nástroj a jeho předchůdci jsou ale mnohem starší a zmiňovány jsou již v bibli. V dnešní době se kytara používá v různých žánrech a je neodmyslitelnou složkou různorodých kapel a souborů. Akustickou i elektrickou kytaru vyučuje Jiří Dvořák a ve spodní části stránky se můžete podívat na koncepci výuky v jednotlivých ročnících. 

UČITEL HRY NA KYTARU

jiří dvořák

TEL: +420 603 736 291

Email: jirka-dvorak@seznam.cz

Výuka: Akustická kytara, elektrická kytara, ukulele

Koncepce výuky hry na kytaru

  • Individuální přístup 
  • bereme v úvahu osobnost člověka, míru hudebního talentu, respektujeme hudební vkus a cítění, snažíme se naslouchat potřebám žáků…
  • Výuka začátečníků i pokročilejších 
  • od základů držení nástroje, kladení prstů, výběru trsátka, po přípravu, hru v kapele či práci ve studiu…
  • Rock,blues,funk,country,
    máme snahu reagovat na přání žáků a pomáhat s přípravou skladeb, které se jim aktuálně líbí.
  • Poradenství při výběru nástroje a příslušenství  
  • v dnešní nabídce není snadné se zorientovat, proto méně zkušeným pomáháme také v této oblasti…
  • U žáků rozvíjíme :
  •  1) TECHNIKU HRY, šikovnost prstů, tedy schopnost vyjádřit hudební     myšlenku,
  •  2) MYŠLENÍ, orientaci na hmatníku, v akordech, stupnicích a jejich struktuře, analyzujeme harmonii, riffy, sóla apod. a hledáme tak inspiraci z hudby, která je prověřená časem. A z toho vyplývá i za 
  • 3) – najít své SRDCE. Jinými slovy naučit se hrát s cítěním, feelingem, aby to bavilo nejenom hráče, ale i jejich posluchače.

    1. ročník
  • využívá základní návyky a dovednosti (ovládá držení nástroje a postavení rukou)
  • popíše jednotlivé části nástroje
  • základy hry pravé a levé ruky
  • orientuje se na hmatníku do V. polohy
  • orientuje se v jednoduchých hudebních útvarech i v zápisu v tabulatuře
  • hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Debut)
  • využívá hru jednodušších akordů
  • naladí si nástroj podle ladičky

    2. ročník
  • synchronizaci pravé a levé ruky
  • orientuje se na hmatníku do XII. polohy
  • jednoduchá technická cvičení
  • hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 1.)
  • technicky zvládá základní prstoklady
  • používá základní úhozy
  • využívá akordy při doprovodech písní.

    3. ročník
  • průběžně zdokonaluje rytmické a tempové cítění
  • prstoklady technikou barré
  • správně střídá úhozy trsátkem nahoru a dolů při hře not čtvrťových a osminových
  • hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 2.)
  • koordinace levé a pravé ruky
  • zvládá přechody trsátkem ze struny na strunu
  1. ročník
  • pevné prstoklady durových stupnic
  • harmonická stupnice dur/moll
  • rozložení stupnic na hmatníku
  • hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 3.)
  • ovládá hru tlumením pravé dlaně tzv. palm mute
  • samostatně nastuduje jednoduchou skladbu
  1. ročník
  • zvládá hru melodických ozdob
  • rozezná kvalitu tónu a úhozu
  • používá sluchovou sebekontrolu
  • ovládá různé technické prvky a techniky hry na nástroj
  • rozšiřuje a obohacuje svůj repertoár
  • profiluje se podle svého zájmu
Up

Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quise bibend um auctor, nisi elit consequat ipsum. Lorem quis bibendum auctor.

Social Share
H E L L O T H E R E