Kytara došla své největší oblibě až v 19. století s rozvojem populární hudby. Tento nástroj a jeho předchůdci jsou ale mnohem starší a zmiňovány jsou již v bibli. V dnešní době se kytara používá v různých žánrech a je neodmyslitelnou složkou různorodých kapel a souborů. Akustickou i elektrickou kytaru vyučuje Jiří Dvořák a ve spodní části stránky se můžete podívat na koncepci výuky v jednotlivých ročnících.
bereme v úvahu osobnost člověka, míru hudebního talentu, respektujeme hudební vkus a cítění, snažíme se naslouchat potřebám žáků…
Výuka začátečníků i pokročilejších
od základů držení nástroje, kladení prstů, výběru trsátka, po přípravu, hru v kapele či práci ve studiu…
Rock, blues, funk, country máme snahu reagovat na přání žáků a pomáhat s přípravou skladeb, které se jim aktuálně líbí.
Poradenství při výběru nástroje a příslušenství
v dnešní nabídce není snadné se zorientovat, proto méně zkušeným pomáháme také v této oblasti…
U žáků rozvíjíme :
1) TECHNIKU HRY, šikovnost prstů, tedy schopnost vyjádřit hudební myšlenku,
2) MYŠLENÍ, orientaci na hmatníku, v akordech, stupnicích a jejich struktuře, analyzujeme harmonii, riffy, sóla apod. a hledáme tak inspiraci z hudby, která je prověřená časem. A z toho vyplývá i za
3) – najít své SRDCE. Jinými slovy naučit se hrát s cítěním, feelingem, aby to bavilo nejenom hráče, ale i jejich posluchače.
1. ročník
využívá základní návyky a dovednosti (ovládá držení nástroje a postavení rukou)
popíše jednotlivé části nástroje
základy hry pravé a levé ruky
orientuje se na hmatníku do V. polohy
orientuje se v jednoduchých hudebních útvarech i v zápisu v tabulatuře
hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Debut)
využívá hru jednodušších akordů
naladí si nástroj podle ladičky
2. ročník
synchronizaci pravé a levé ruky
orientuje se na hmatníku do XII. polohy
jednoduchá technická cvičení
hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 1.)
technicky zvládá základní prstoklady
používá základní úhozy
využívá akordy při doprovodech písní.
3. ročník
průběžně zdokonaluje rytmické a tempové cítění
prstoklady technikou barré
správně střídá úhozy trsátkem nahoru a dolů při hře not čtvrťových a osminových
hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 2.)
koordinace levé a pravé ruky
zvládá přechody trsátkem ze struny na strunu
4. ročník
pevné prstoklady durových stupnic
harmonická stupnice dur/moll
rozložení stupnic na hmatníku
hraje skladby z listu s doprovodem či podkladem (Rockschool – Grade 3.)
ovládá hru tlumením pravé dlaně tzv. palm mute
samostatně nastuduje jednoduchou skladbu
5. ročník
zvládá hru melodických ozdob
rozezná kvalitu tónu a úhozu
používá sluchovou sebekontrolu
ovládá různé technické prvky a techniky hry na nástroj