Základní studium I. stupně
1. ročník
- popíše stavbu nástroje a umí jej správně udržovat
- zná základy žeberně – bráničního dýchání
- zná správný postoj a držení nástroje při hraní bez ztráty přirozené uvolněnosti
- rozpozná rozdíl mezi forte a piano
- předvede hru na nátrubek
- má ustálené nasazení nátrubku na rty
2. ročník
- předvede správnou artikulaci v jednoduchých retních vazbách
- zná správné prstoklady tónové řady g – c2
- zahraje zpaměti jednoduchou skladbu nebo píseň
- vybere správné slabiky při nasazení tónu
- vysvětlí pojem žeberně – brániční dýchání
3. ročník
- nastaví si časový harmonogram cvičení a odpočinku
- hraje v rozsahu g – c2
- zopakuje po učiteli dvoutaktový motiv
- hraje s doprovodem klavíru nebo jiného nástroje
- udrží svůj part při jednoduchém dvojhlase
4. ročník
- rozliší barvu a správnou polohu tónu
- používá žeberně – brániční dýchání
- hraje s uvolněným tělem
- vybere odpovídající nátiskové cvičení
- vyjmenuje a pozná příbuzné žesťové nástroje
5. ročník
- nadechuje se na předem vyznačených místech
- použije správně jazyk při nasazení tónu
- vybere odpovídající dynamické odstíny v dané skladbě
- při souhře s jiným nástrojem se dokáže samostatně naladit
- vyjádří přesně rytmický zápis dané skladby
6. ročník
- zahraje skladbu zpaměti
- samostatně vyhodnotí zvuk, barvu a tvoření tónu
- má upevněné kruhové svalstvo v návaznosti na obtížnost skladby správně používá tempová označení italského hudebního názvosloví
7. ročník
- hraje v rozsahu g – g2 stálým rovným tónem v intonační čistotě
- vyjádří náladu skladby odpovídajícími výrazovými prostředky
- samostatně rozpozná charakter skladby
- dokáže samostatně nastudovat zadanou látku
- má přesnou představu o výšce tónu a je schopen ho doladit
- vyjmenuje významné světové trumpetisty